Clubhouse setează un nou trend. Facebook anunță o aplicație audio

de Posted on 3 minute de citit
4 minute de citit

Dacă anul trecut pe vremea aceasta bifam creșterea impresionantă a aplicației de conferințe online video ZOOM, anul acesta trendul se mută pe audio. Succesul pare să urmeze aceiași pași. Se ia o aplicație  Zoom era înainte de pandemie o aplicație video considerată de mulți nesigură din cauza breșelor de securitate. Nevoia a schimbat însă perspectiva iar rând pe rând giganții din social media și nu nu numai și-au anunțat upgrade-uri care au inclus posibilitatea de transmisiuni video în care să particpe mai multe persoane. Un exemplu aici ar fiopțiunea  Facebook Messenger rooms care permite conectarea a cel mult 49 de persoane la o discuție video. Revenind, pe același model așadar …acum gigantul Facebook vrea o felie din succesul Clubhouse o aplicație de conferințe audio, disponibilă momentan doar pe IOS. Succesul Clubhouse se vede în descărcările alicației. În februarie – aplicația număra 10 milioane de utilizatori.  De unde acest succes: Oameni precum Elon Musk și Bill Gates și chiar Mark Zuckenberg au dat interviuri acolo.

Succesul vine însă și cu probleme. Asta a aflat recent și ClubHouse Recent au fost expuse online datelor personale a 1,3 milioane de utilizatori. Ca şi în alte cazuri similare, datele au fost descoperite pe un forum de hacking.  Acestea includ numele, ID-ul de utilizator, poza de profil, numele de utilizator de pe alte reţele sociale, numele persoanei care a generat invitaţia de creare a contului şi altele.  Conform Clubhouse, nu este vorba de un hack propriu-zis, prin care să fi fost accesate date de pe serverele companiei. Informaţiile ar fi fost pur şi simplu copiate de pe paginile publice de profil ale utilizatorilor.

Facebook pregătește Audio Rooms

În replică la  succesul, Facebook anunță că va lansa Live Audio Rooms, o versiune proprie a aplicației Clubhouse, care permise utilizatorilor să asculte și să participe la conversații live. În plus, Facebook mai spune că  va lansa în lunile următoare alte funcţii audio: cum ar fi „Soundbites” – clipuri audio scurte pe care utilizatorii pe pot crea și distribui.

Utilizatorii de Facebook vor putea monetiza conținutul din Soundbites și Live Audio Rooms, însă nu se știe exact dacă această funcție va fi disponibilă oricui sau doar creatorilor de conținut cu un număr mare de fani.

Nu se știe pentru moment dacă Facebook va modera aceste canale audio. Totodată, Facebook va permite pe viitor utilizatorilor să caute și să asculte podcast-uri direct în aplicația proprie.

Planuri de funcții audio și pe alte rețele

Rețeaua Twitter testează la rândul ei funcţia audio live „Spaces”, care ar putea să devină disponibilă pentru toţi utilizatorii acestei reţele de microblogging până la sfârşitul lunii aprilie.

La fel ca celelalte rețele sociale, Reddit a urmărit îndeaproape ascensiunea audio în preferințelele utilizatorilor de platforme social media. Drept urmare, au și cei de la Reddit un instrumen audio în lucru „Reddit Talk”, care este în esență Clubhouse în cadrul subredditurilor, oferind utilizatorilor o altă modalitate de conectare în cadrul aplicației.

Cum ”se copiază” în rândul rețelelor de socializare

Mark Zuckerberg și gigantul tech Facebook au fost acuzați de comportament anti-concurențial de Comisia Federală pentru Comerț din SUA. Anul trecut, Zuckerberg a recunoscut că își copiază rivalii, spunând că „Facebook a adaptat funcții introduse de alții”. Instagram Reels, funcție lansată anul trecut, este similară cu Tiktok, în timp ce Instagram Stories, funcție lansată în 2016, a fost criticată pentru că ar fi copiat Snapchat.

Photo by Adem AY on Unsplash

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

No Comments Yet.