Cum se văd schimbările de comportament financiar în aplicația Revolut

de Posted on 3 minute de citit
3 minute de citit

Perioada de criză sanitară ne-a schimbat forțat comportamentul financiar iar unele obiceiuri din această perioadă s-au păstrat și acum. A crescut numărul celor care fac cumpărături online și a celor care folosesc aplicații financiare.

Cei de la Revolut au analizat datele agregate de aplicația financiară în primele șase luni din anul 2022. Sunt câteva trenduri interesante:

În primele șase luni ale anului 2022, românii au efectuat 86 de milioane de tranzacții cu Revolut, cu 31% mai multe decât față de sem. I 2021.

În ceea ce privește comportamentul de consum al clienților români, turismul a generat cea mai mare creștere, cu +84% pentru bugetele alocate călătoriilor.

În același timp, numărul tranzacțiilor efectuate în contextul mobilității turistice aproape s-a dublat (+93%). Însă, românii au alocat mai puțini bani serviciilor și utilităților. În această perioadă, față de primele șase luni ale anului trecut, cheltuielile cu serviciile au scăzut cu 10%, iar cea mai modestă creștere, de 1,7%, a fost remarcată pentru segmentul utilităților.

Mai puțin bani pentru shopping, mai multe călătorii

În general, românii au fost mai atenți cu banii și au cheltuit mai puțin pentru shopping sau
în supermarketuri. De altfel, în primele șase luni ale anului, s-a constatat o reducere a ponderii
cheltuielilor cu shopping-ul de la 21% la 17%, iar în cazul cumpărăturilor din supermarket-uri,
ponderea s-a diminuat de la 16% la 13,5%.

Românii au alocat bugete mai mici achizițiilor de aparatură electrică, electronică și IT&C (-
19% în sem. I 2022 vs sem. I 2021), dar au plătit mai mult la benzinării (+20%) și pe platforma
booking.com (+145%). Booking.com s-a aflat în top 5 comercianți atât în rândul GenZ, cât și printre
Mileniali și Generația X (24-35 și 35-44 ani).

Cine folosește aplicația financiară

Campionii creșterii în privința ratei de utilizare sunt clienții din generația Z (18-24 de ani)
cu +88% tranzacții în sem. I 2022 vs sem. I 2021. Tot ei sunt pe primul loc și în privința valorii
totale a tranzacțiilor, când vine vorba de trenduri crescătoare (+81%).

Următoarea categorie devârstă care a utilizat mai mult Revolut în perioada de referință este 25-34 de ani (+28%), dar la nivelul volumului cheltuielilor, segmentul 45-54 de ani a marcat o creștere importantă, de 22,4%.

Cea mai mare valoare a sumei medii cheltuite per utilizator în primul semestru al anului a fost
înregistrată pentru categoria de vârstă 35-44 de ani, care a făcut achiziții cu Revolut în valoare de
aproximativ 1.607 EUR/ client (+19% față de sem.I 2021).

Cea mai mare creștere, în privințaaceluiași indicator, a fost semnalată pentru segmentul 25-34 de ani (+31%).

La polul opus, categoria de vârstă pentru care s-a înregistrat creșterea cea mai mică este 55-64 de ani, în cazul căreia suma medie a cheltuielilor realizate de un client, în primul semestru al anului, a fost cu
8,4% mai mare (850 EUR/client).

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

No Comments Yet.