Când îți instalezi diverse aplicații îți apare o căsuță: îți creezi cont ? sau folosești contul de FB? Numai la ideea că trebuie să mai reținem un user name și o parolă mulți dintre noi optăm pentru conectarea cu contul de Facebook.
Și așa platforma de socializare și aplicațiile colectează date importante despre noi. Compania Facebook a anunțat însă că va lansa un instrument ce permite utilizatorilor acces la „activitatea în afara Facebook”, adică datele primite de rețeaua de socializare de la alte site-uri și aplicații cu scopul personalizarii reclamelor.
Adică vei putea alege ce se întâmplă cu datele acestea. Dacă m-am înscris pe un site de cumpărături online cu contul de FB voi putea să șterg datele acestea din platfoma de socializare.
Noua opțiune nu va șterge efectiv informațiile de pe serverele Facebook, ci doar va „deconecta” datele de contul utilizatorului. Adică informațiile tot rămân pe acolo pe undeva, dar nu vor mai fi folosite. Cel puțin la asta se angajează gigantul american.
Opțiunea de „ștergere a istoricului” de navigare a fost lansată la mai bine un an după ce a fost anunțată inițial de către fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, ca parte a măsurilor de sporire a confidențialității utilizatorilor după scandalul Cambridge Analytica.
Noua opţiune va fi introdusă mai întâi în Irlanda, Spania şi Coreea de Sud, urmând ca în lunile următoare să fie lansată la nivel mondial.
Ce părere ai?