#vorbestecuea. Un hastag de urmărit în luna roz

de Posted on Locație 4 minute de citit
5 minute de citit

Am închis ochii. Și ascultam. Liniștea era spartă doar de bătăile rapide al inimii mele. După urcuș, o poieniță. Cu soare darnic. Suprinzător de darnic în octombrie, la munte. ”Acum 11 ani a fost… Acum am un băiat de 9 ani. Și am vizitat cu el 15 țări. Mi-am propus să trăiesc. În fiecare zi”, mi-a spus ea. Iar acum la aproape 1400 de metri altitudine, cu obrajii arzând, cu un zâmbet larg mi-am adus aminte de ea, ca un ecou. Să trăiești. În fiecare zi. Și să te bucuri.

Acum 11 ani, Antoaneta a fost diagnosticată cu cancer la sân. Acum oferă consiliere în adopție și face work-shop-uri pentru familii, printre altele.

Am stat câteva minute la soare uitându-mă la drumul parcurs și apoi am continuat ascensiunea până la cabană. Ca în viață. Uneori ne oprim sau ne oprește ceva. Dar important este să ne ridicăm și să continuăm.

*******

Pe Antoaneta am întâlnit-o la lansarea campaniei ”Are nevoie de tine. Vorbește cu EA!”. Este una dintre cele care s-au luptat cu boala. Acum este printre cele care se luptă ca din ce în ce mai multe femei să conștientizeze cât de important este să fie atente la sănătatea lor.

Cancerul de sân este cel mai frecvent dintre toate tipurile de cancere la femei și reprezintă principala cauză de deces prin cancer la femeile europene, potrivit Societății Europene de Oncologie Medicală. În România, peste 9.000 de femei sunt diagnosticate anual cu cancer de sân, respectiv o femeie la fiecare oră.

***************

Cum poți să afli mai multe despre cancerul la sân?

În luna luptei împotriva cancerului de sân, Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer (FABC) și Roche România derulează campania ”Are nevoie de tine. Vorbește cu EA!”.

Până pe 20 octombrie în Centrul Comercial Orhideea – cu sprijinul unor studenţi la Facultatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila”, femeile pot învăța cum să își facă autopalparea sânilor în mod corect, prin intermediul unor mulaje anatomice speciale şi al unui film educaţional.

În ultimii ani, cancerul de sân a devenit o boală tratabilă și chiar curabilă, în măsura în care acesta este depistat la timp

spune Dr. Dragoș Median, Compartimentul Oncologie Ginecologică, Spitalul Clinic Filantropia București.

Pentru a ajunge la această țintă, este foarte important efortul de educare în privința depistării precoce, pentru toate femeile. Autopalparea poate fi un prim pas în direcția unei diagnosticări timpurii a cancerului de sân, cu condiția ca orice suspiciune să fie investigată suplimentar de un medic”, a completat Dr. Dragoș Median, Compartimentul Oncologie Ginecologică, Spitalul Clinic Filantropia București.

De asemenea, cei care au lansat campania oferă 2.500 de hope kit-uri femeilor aflate în tratament în spitale din București și din țară. Hope kit-ul conține materiale educaţionale despre cancerul de sân, produse de îngrijire de la Avon – precum şi o pereche de șosete călduroase, un termos şi un săculeț de ceai.

Pentru pacientele diagnosticate cu cancer de sân este foarte important să ştie că nu sunt singure în lupta cu boala. Cu ajutorul acestui Hope Kit vrem să dăm un mesaj de speranţă pacientelor, să le ajutăm să treacă mai uşor peste perioadele mai dificile ale tratamentului, pentru a putea să iasă învingătoare din lupta cu această boală” spune Cezar Irimia, președinte FABC.

”În plus, prin materialele educaționale despre autopalpare, vrem să ajutăm femeile să înteleagă că prevenția în cancerul de sân începe cu fiecare dintre noi” a afirmat Oana Matei, Group Medical Manager Roche România.

Investigații medicale gratuite – vezi detaliile caravanei

Tot în luna octombrie, FABC derulează și campania ”Nu am făcut destul!”, care are ca scop oferirea de investigații medicale gratuite pentru depistarea cancerului la sân în rândul femeilor din mediul rural. Anul acesta, campania se desfășoară în 14 sate din Satu Mare, Arad, Timiș, Hunedoara și Bihor. Mai multe detalii despre campanie și programul complet al caravanei pot fi găsite aici.

Avon, partener în campania Are nevoie de tine. Vorbește cu EA!, organizează în paralel propria campanie de testări. ”Peste 3.000 de femei sunt așteptate în țară la ecografii mamare gratuite, în cadrul celei de-a treia ediții a campaniei Cancel Cancer” spune Loredana Ciubotaru, CSR Specialist Avon România.

*******************

Sala de conferințe este cufundată în emoție și un roz pal. Într-un colț – o ramă de instagram și două hastag-uri roz: #arenevoiedetine și #vorbeștecuea. Am făcut o fotografie. Am postat-o pe social media.

Pe Antoaneta am întrebat-o ce a fost cel mai important în lupta ei. Mi-a spus: ”Oamenii. Oamenii mei”.

Tratamentul este esențial. Informarea e crucială dar mai e un lucru pe care-l putem face cu toții: să fim prezenți. Să nu dăm doar like, ci să facem ceva și în offline. Uneori de ajutor este și acel gest simplu: vorbește cu ea. Cu sau fără hastag.

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

No Comments Yet.