Cum filmezi corect și bine cu telefonul pe care-l ai deja

de Posted on Locație 2 minute de citit
3 minute de citit

Până de curând a te pune în fața camerei era o chestiune evitată de mulți. Eu nu sunt fotogenic(ă)” sau Eu nu arăt bine pe filmări” – erau motivele invocate uneori cu convingere, alteori cu timiditate. Fastforward: viața în pandemie, în 2020. Ecranele au devenit parte din rutina noastră. Mulți dintre noi intrăm în vide-call-uri, folosim camerele de pe telefoane sau laptopuri, descoperind diverse aplicații și creăm deja – forțați de împrejurări – materiale video. Iar în aceste condiții a alege/ a face un cadru bun, a avea o lumină bună, un sunet care să păstreze atenția și un mesaj structurat care să păstreze interesul devin elementele cheie care fac diferența între un video …și un video de calitate.

Mai mult ca oricând comunicarea a devenit …video. Americanii au vizionat cu 85% mai multe minute de materiale video în martie 2020, comparativ cu martie 2019, potrivit unui raport Nielsen.Creșteri ale consumului se înregistrează și în Europa iar o simplă verificare a noii noastre rutine pe timp de pandemie va rezulta, în aproape fiecare caz – pot paria – că petrecem mai mult timp uitându-vă la diferite video-uri pe rețelele de socializare ori pe diverse platforme de filme ori educaționale.

Conținutul video a devenit un MUST HAVEiar ustensilele pentru a deveni creatori de conținut video sunt la îndemâna oricui. Diferența între un conținut bun de altul și unul care va fi trecut cu vederea stă în a face totul cu...C(uraj)A(titudine)P(lan). Aceasta este convingerea mea din ani de experiență.

Cum C-ul (curajul) poate l-am rezolvat zilele acestea forțați de imprejurări – restul înseamnă exercițiu și perseverență. În urmă cu zece ani, Marques Brownlee era un licean în vârstă de 14 ani dintr-o suburbie din New Jersey care își folosise alocația pentru a cumpăra un laptop nou pentru școală. La câteva mii de videoruri distanță și un deceniu – are peste 10 milioane de abonați pe Youtube fiind cunoscut ca unul dintre cei mai buni vloggeri care face review-uri pe tech.

Conținutul video este un instrument puternic de branding, marketing, PR și vânzări. Un conținut video care să atragă și să răspundă unor nevoi punctuale trebuie să respecte niște criterii și standarde. Și lucrul acesta nu este atât de greu pe cât sună. Fiind consumatori de video – multe lucruri le știți ori le intuiți deja.

Pentru restul voi fi ghidul vostru la cursul ”iVideo: Cum să faci conținut video care să placă” de la Fundația Calea Victoriei. Cursul începe pe 28 aprilie. Ne vedem în două zile de marți pentru două ore bune!

Photo by Joey Huang on Unsplash

 

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

No Comments Yet.