Cum poți folosi creativ și eficient platformele de socializare

de Posted on 3 minute de citit
4 minute de citit

În fiecare minut din 2020, aproape 1,4 milioane de oameni creiau un video sau dădeau un video-call. În același minut se făceau aproape 350.000 de postări pe Instagram iar pe Facebook erau încărcate peste 147.000 de fotografii, potrivit unui studiu Domo.com 

În vremuri în care comunicarea, socializarea, afacerile și distracția s-au mutat în cantitate semnificativă online inimioarele înroșite sub un mesaj și  aprecierile sub formă de ”thumbs up” sau aplauze au devenit mecanisme în care căutăm conștient sau nu validarea digitală (personală sau a brand-ului).

Care sunt indicatorii unui conținut de calitate 

Numărul de like-uri (deși încă relevant) și de folowers nu indică în mod neapărat că un conținut este de calitate și eficient financiar și vizual (în sensul creionării sau consolidării imaginii personale online sau a brandului). De altfel, unii numesc aceste criterii ”vanity metrics”.  

Numărul de comentarii la o postare, numărul de share-uri, de click-uri pe link sau reach-ul total al audienței sunt date metrice ne dau o imagine dacă un conținut prinde sau nu.

Regula de aur: Cunoaște-ți publicul

Un conținut de calitate care să atragă trebuie în primul rând să fie relevant pentru tipul de platformă pentru care a fost creat și pentru publicul țintă. Cui te adresezi și cum este publicul tău sunt întrebări la care trebuie să ne gândim când vrem să creăm un conținut. Cunoscând și înțelegând particularitățile publicului țintă (vârstă, localizare, pasiuni, interese, venit etc) putem să creăm conținut care să-i placă, care să stârnească discuții, comentarii și distribuire.

 În al doilea rând, publicul și așteptările publicului sunt diferite în funcție de platforma de socializare. Facebook-ul a fost gândit inițial ca locul în care îți regăsești prietenii, Instagram  – o platformă pe care să ne transformăm fotografiile obișnuite în imagini cu valențe artistice, Tik-Tok-ul pentru Lip -sync  iar Youtube pentru video-uri. În timp, platformele și-au împrumutat/copiat unele de la altele diverse opțiuni dar tipurile de public rămân ușor diferite iar acest detaliu poate face diferența în construcția mesajului.

De exemplu, Facebook și Instagram, două dintre cele mai populare rețele de socializare sunt  deosebit de bune pentru marketing pentru așa numitele generații Y  și Z. Utilizarea maximă atât a Facebook-ului, cât și a Instagramului a fost identificată în rândul celor care se află în grupa de vârstă 25-34 de ani.

Exercițiu de imaginație

Ca să vizualizăm mai simplu aceste lucruri vă propun un exercițiu: să ne imaginăm că avem un mic business de tarte de căpșuni. Pe Instagram vom posta fotografii savuroase, pe TikTok vom încerca o retetă în 15 secunde în pași de dans pe o melodie în trend în rețeau de socializare iar pe YouTube vom putea încărca un videoclip cu o specialitate a casei: tarta de căpșuni cu cremă de lămâie, în timp ce pe Facebook vom crea un post despre cum poți comanda la ofertă două tarte, una pentru tine și alta pentru prietenii dragi, cu o reducere de 10 la sută. Pe LinkdIn vom posta anunțul că mica noastră companie se extinde și caută un ajutor de bucătar. 

Fii mereu pe val 

 Și pentru că în marea de materiale foto și video un conținut care să placă și care să atragă pe social media este un mixt de documentare, creativitate, consecvență, targetare, planificare….și de multe ori inspirație de moment …vom adauga la stories pe Instagram ...un meme cu Bernie Sanders la o masă cu o farfurie goală. ”Și Bernie Sanders ar fi vrut să mai prindă o felie de tartă de căpșuni dar specialitatea noastră cu cremă de lămâie s-a vândut…. ca pâinea caldă”. Aici am scris despre fenomenul creat de fotografia ce l-a avut pe politicianul american Bernie Sanders. 

Desigur, mai sunt și alte elemente de luat în calcul pentru un conținut de calitate care să atragă pe social media. Despre ele discutăm la cursul de la Fundația Calea Victorei.

 

Photo by Daria Nepriakhina on Unsplash

 

 

 

 

 

 

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată.

No Comments Yet.