Sub presiunea dezbaterilor din spațiului public și a numeroaselor îngrijorări pe plan internațional privind securitatea în mediul online a copiilor, giganții din tech anunță diverse măsuri de protecție.
Google promite căutări în siguranță pe Youtube pentru copii
Google introduce pe platforma sa video – YouTube opțiunea SafeSearch, care protejează utilizatorii de conținutul matur rezultat prin căutări pe Google. Aceasta va fi activată automat pentru toți utilizatorii de sub 18 ani. Până în prezent, ea era activată implicit pentru conturile minorilor de sub 13 ani, administrate prin Family Link.
Vor fi activate memento-urile pentru a lua o pauză în vizionare sau a merge la culcare, iar funcția „auto-play” va fi dezactivată pentru toți utilizatorii de sub 18 ani.
În cazul publicității online, Google va extinde măsurile de protecție pentru a preveni afișarea reclamelor care ar putea afecta adolescenții.
Aceste actualizări vor fi implementate în următoarele luni. Desigur, ele vor funcționa cu condiția ca utilizatorii să își declare vârsta reală. Toate modificările le puteti regăsi aici .
Video-urile pe TikTok realizate de copii nu vor putea fi descărcate
Și TikTok a anunțat că face unele modificări pentru a proteja adolescenții. O primă măsură: o fereastră pop-up care le cere adolescenţilor cu vârsta de sub 16 ani să aleagă cine le poate vizializa videoclipurile înainte de a le putea posta.
De asemnea, conţinutul realizat de copii cu cu vârsta sub 16 ani nu va putea fi descărcat.
O altă măsura va fi limitarea notificărilor: Cei cu vârste cuprinse între 13 şi 15 ani nu vor mai primi notificări dupăora 21:00 în timp ce cei cu vârsta de 16 şi 17 ani de la ora 22:00.
Photo by Kelly Sikkema on Unsplash
Ce părere ai?