Cum a fost experiența în magazinul fără angajați

de Posted on Locație 3 minute de citit
4 minute de citit

20 de secunde – adică un pic mai mult decât un instastory. Atât a durat să fac o achiziție din magazinul fără angajați.  Este un concept nou, un fel de butic automatizat. În spatele ideii – doi tineri români.

În acest articol vei afla:

  • Unde se află magazinul și cum funcționează
  • Care a fost valoarea investiției și ce își propun fondatorii
  • Ce cred eu despre viitorul magazinelor fără angajați

 

Cumpărături cu telefonul. Și atât

Magazinul deschis pe Calea Victoriei nu are casier și nici alt angajat. Rafturile sunt niște frigidere cu uși pe care le deschizi scanând QR-code-ul de pe ele. Da, în prealabil trebuie să îți descarci aplicația  Grab&Go. Așa se numește – evident și magazinul deschis recent pe Calea Victoriei. În aplicație îți introduci datele personale și atașezi un card. Odată intrat în magazin și după ce ai scanat codul de bare de pe frigiderul de unde vrei să iei produse, se deschide aplicația pe telefon, ușa se deblochează iar tu îți iei produsul dorit. În coșul virtual îți apare produsul și valoarea. Apeși butonul ”plătește” …și gata. Ți s-au retras banii dn cont iar tu ai făcut cumpărături.

Momentan în magazinul virtual găsești produse precum sucuri, snack-suri, lactate și dezinfectant. Eu mi-am luat apă și un spray dezinfectant. Cum funcționează? În fiecare raft sunt senzori – cand iei un produs…”magazinul” știe exact ce produs e, de unde l-ai luat și cât costă.

La mine, ușa nu s-a deblocat din prima. ”E foarte bine că s-a întâmplat” – mi-a spus Teodor Hoagea, unul dintre fondatori cu care mă întâlnisem în magazin să povestim despre acest business. ”E foarte bine pentru că ne poți semnala imediat problema. Din aplicație”. Am făcut exact asta. Am mai încercat o dată și a mers. Și apoi am mai cumpărat o apă, doar ca să verific că merge aplicația. Și a mers.  Fără probleme. 

Doi români și o idee cu potențial de export

Ideea le-a venit celor doi fondator Teodor Hoaghea și Ovidiu Cherecheș înainte de pandemie, execuția și implementarea s-au întâmplat însă în această perioadă marcată de criza sanitară. Cei doi au lucrat la UiPath (Teodor) și la uberVu (Ovidiu).

40.000 de euro a fost investiția totală. L-am întrebat pe Teodor cine este cumpărătorul căruia i se adresează acest magazin fără casier. Răspunsul: oameni tineri, preocupați de tehnologie, care își folosesc telefonul pentru achiziții. Care este obiectivul pe termen mediu și lung? Să vadă reacția oamenilor la o asemenea idee …și să replice asemenea magazine în țară dar și în străinătate.

În funcție de reacția clienților pe viitor rafturile ar urma să se umple și cu alte produse. Prețurile sunt ca la un butic. De exemplu pe sticla de apă de 0,5 l am dat 3 lei.

După un concept similar de magazin fără angajați funcționează în Statele Unite ale Americii magazinele Amazon Go iar în Italia, în sud cel puțin – unde am văzut eu – sunt asa numitele magazine non stop care sunt spații numite ”non-stop stores” cu vending machines (automate cu mâncare și sucuri) unde plata este însă cu cardul.

Viitorul acestor magazine?

Cumpărăturile au fost rapide. Am primit asigurări că mânerele frigiderelor sunt dezinfectate periodic. Ideea acestui tip de magazin răspunde nevoilor actuale de distanțare socială iar tehnologia implementată este în integralitate munca tinerilor români inițiatori. Nu văd magazinul acesta însă ca o concurență pentru magazinele cu angajați. A face cumpărături nu este doar o nevoie ci și o formă de socializare. Buticurile automatizate ar putea fi o soluție pentru shopping în viteză, on the go. Va prinde ideea Grab&Go? Viitorul ne va spune.  

 

 

 

Distribuie

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 Comment
  • Monica
    noiembrie 2, 2020

    O idee chiar buna pentru cumparaturi urgente si basic, vanzatorii-masini sunt utili, nu (trebuie musai sa fie si) placuti.

    In unele momente, lipsa interactiunii poate fi chiar destresanta, numai sa nu devina regula. Si totusi …. cred ca acestea vor fi cumparaturile viitorului (presupun ca oamenii vor migra spre alte meserii, unele nestiute inca …)