61% din profesori se așteaptă să înceapă noul an școlar într-un mediu de învățare hibrid – un amestec de învățare la distanță și tradițional, în clase.
87% se așteaptă să folosească tehnologia mai mult decât înainte, odată cu reîntoarcerea în sălile de clasă.
Așa arată rezultatele unui chestionar realizat de Microsoft în rândul celor aproape 500 de membri ai comunității Microsoft Education, reprezentând profesori și lideri ai instituțiilor de învățământ din întreaga lume. Ei au fost solicitați să împărtășească ceea ce au învățat pred#nd la distanță.
Ce au constatat profesorii?
Planurile tradiționale de lecție nu se traduc întotdeauna digital și, în multe cazuri, dascălii au concluzionat că nu pot recrea o zi de școală doar cu sesiuni live.
Răspunsul profesorilor la această situație – cel puțin al celor din comunitatea chestionată – a fost tranziția la un sistem mai flexibil care implică sesiuni înregistrate și live, ore de ajutor pentru teme și sarcini independente.
Dascălii din comunitatea amintită au învățat să folosească aplicația Teams pentru a preda lecții, pentru a se întâlni cu grupuri mici pentru sprijin și conectare și pentru a da și evalua teme. Profesorii de matematică folosesc OneNote pentru ca elevii să își prezinte activitățile iar funcția de test de la Forms este utilizată la sfârșitul lecțiilor, pentru a verifica nivelul de înțelegere al elevilor. Chiar și jocul Minecraft e utilizat de unii profesori. Despre asta am scris aici.
Potrivit comunității Microsoft de profesori, peste jumătate au spus că „menținerea interesului elevilor în mediul digital” și „participarea elevilor” sunt provocările principale cu care s-au confruntat în timpul învățării la distanță.
Ceea ce a schimbat dramatic această perioadă a fost implicarea didactică a părinților care au preluat din atribuțiile dascălilor – a mai arătat analiza chestionarului amintit. Despre efectul acestor atribuții asupra parintilor revin cu detalii într-o postare viitoare care va include opinia unui expert.
Ce părere ai?