Zoom in și zoom out în timp de pandemie: Ce faci când munca și vacanța se suprapun

de Posted on 5 minute de citit
7 minute de citit

Valuri, culmi, apă sărată, pădure de brazi. La vreo 1200 de metri altitudine diferență, biroul meu are background-uri diferite. O modificare de text la malul mării și editări foto pe terasa cabanei într-o pauză de traseu: munca și vacanța sunt altfel în 2020, iar altfel nu înseamnă rău. Zoom in – muncă, zoom out vacanță și invers.

Eram obișnuită cu munca remote și înainte dar perioada încărcată din zilele pe care le trăim m-a obligat însă să învăț să fiu eficientă oricând, de oriunde și să mă bucur de fiecare zi, cum o fi.

Iar acest ”cum o fi” m-a plimbat în ultimele 72 de ore de la 2 Mai la Măgura, testând în acest timp un birou ”on the go”, fără cabluri.

Echipamentul de muncă și vacanță din rucsac: laptopul MateBook X Pro, ceasul GT 2e, telefonul P40 Pro și FreeBuds 3i, în teste de la Huawei.

În acest articol vei afla:

• cum mi-am transformat șezlongul …în birou iar lebedele mi-au fost colege de …palier, la pauza de masă
  • la ce tură pe munte am mers cu laptopul în rucsac
  • ce apreciez la un ceas smart în vacanță
  • cum faci poze reușite la distanță și ce criteriu esențial trebuie să îndeplinească niște căști pentru mine

O zi de muncă pe șezlong

Câte gadgeturi, atâtea cabluri – de fapt cablurile au început să depășească numărul pantofilor și genților la mine – ceea ce deja e grav. Așa că m-am bucurat de provocarea de a petrece o zi de vacanță și …muncă fără vreun încărcător la mine. Primul test: o zi de plajă la 2 Mai, un plan făcut în grabă, executat cu cremă de protecție solară și editare de texte sub umbrelă.

MateBook X Pro cântărește 1,33 kilograme și a ocupat mai puțin loc în rucsac decât prosoapele de plajă. Bateria de 56Wh am testat-o cu o zi de muncă …și temperaturi mari. Laptopul a rezistat de dimineață de la 8 de când l-am scos de la încărcat până seara când am transferat pozele de la apus. Nu pot spune același lucru despre părul meu.

În fotografie – un moment elocvent pentru ziua petrecută la mare: ”Vii în apă?” – a fost întrebarea. Răspunsul meu: ”Stai să răspund la telefon”. Și da, apa a fost grozavă, fără alge și cu valuri, cât să te bucuri de ele fără teamă.

Spre seară, am pus tech-ul pe pauză…până când la masă am zărit un grup de lebede. Zoom in …spectacol al naturii, zoom out relaxare la mal. Fotografiile cu P40 Pro le-am făcut din același loc, o demonstrație faină a capacității sistemului Leica Ultra Vision cu senzor de profunzime pentru a suporta zoom-ul supersensibil de până la 50x. Ce imi mai place la P40 Pro sunt culorile saturate și modul în care face fotografii pe noapte. Și thumbs up pentru filmarea cinematografică 16:9.

De la mare, la munte, de pe telefon, pe laptop

După mare a urmat muntele. Piatra Craiului, checked in. Traseu: Măgura- Izvorul lui Botorog – Cabana Curmătura – Prăpăstiile Zărneștilor și înapoi în Măgura. O tură de vreo 5 ore în total cu o pauză de cafea și transfer de fotografii la Cabana Curmătura unde soarele ne-a făcut pe plac iar cerul senin ne-a lăsat să admirăm crestele.

La o cafea am mutat fotografiile de pe telefon pe laptop folosind funcția One Hop care permite transferul rapid de fișiere între două dispozitive doar printr-o atingere.

Pui telefonul pe laptop în dreptul zonei semnalizate printr-un sticker Huawei Share și ai …pe desktop …smartphone-ul. Trebuie să ai activat Bluethoot și NFC pe telefon iar laptopul și smartphone-ul să fie conectate la același Wi-Fi. În plus, chiar și când nu ai conexiune la net pe laptop poti să transferi fotografii sau documente. Pe ecran o să îți apară un QR cod pe care îl scanazi cu telefonul și te poți apuca de treabă.

Huawei Multi-screen Collaboration îți permite transformarea celor două dispozitive într-unul singur. Dincolo de transfer de date, poți să gestionezi apelurile și conferințele video trecând de pe camera telefonului pe cea a laptopului, cameră ascunsă într-o tastă.

Cred că din toate funcțiile – conectarea simplă a laptopului cu telefonul mi-a plăcut cel mai mult și m-a scăpat de ceva bătăi de cap. Editarea de fotografii și texte pentru postarea aceasta le-am folosit folosind această funcție.

Asul din mânecă și ceasul de la încheietură

Din dress-code-ul meu zilnic face parte ceasul smart iar în vacanțe ceasul smart este device-ul ideal care să te țină deconectat și totuși … suficient de conectat prin acces rapid la apeluri și mesaje. Pentru mine, în vacanță un ceas trebuie să țină mult.

Iar GT2 e m-a ținut și la mare și la munte, și încă nu l-am încărcat. Când scriu articolul sunt deja 5 zile de la ultima încărcare, autonomia ceasului se întinde până la două săptămâni în funcție de activarea funcției GPS.

Monitorizează 100 de moduri sport. Eu am avut activat pe tura de munte modul Hiking mountain. De la pensiunea din Măgura unde m-am cazat și până la Cabana Curmătura am parcurs 7,74km, cu o viteză medie de 3,43km/h (viteza maxima 5,18km/h), cu o inimă bătând cu spor în medie 146bpm și am ars 869 calorii. Grafica faină de pe ceas și din aplicație care îți stârnește mândrie este cea care îți arată evoluția turei de hiking pe altitudine. În cazul meu de la 682 de metri altitudine la peste 1200. Și în timpul turei mi-am măsurat și nivelul saturației de oxigen din sânge (SpO2). Am avut 92, respectiv 95 la sută – în zona verde, deci sunt bine.

Asul din mânecă din arsenalul tech a fost însă…în ureche. Singurele căști pe care le pot purta eu – înafară de modelele over-ear sunt cele in-ear cu căpăcele de silicon pentru că am urechile mici și nu stau altfel căștile. FreeBuds 3i bifează acest criteriu esențial pentru mine. Design-ul este unul closed fit in-ear. Tehnologia de anulare activă a zgomotului este integrată și am testat-o la mare când deși stăteam distanțați social, muzica din boxele unei terase răsuna puternic. Și da – o autonomie bună, de o zi de muncă și …de vacanță.

Ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *